Рэйтынг: 0 / 5

Зорка неактыўнаЗорка неактыўнаЗорка неактыўнаЗорка неактыўнаЗорка неактыўна
 

Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога

(Прадастаўляецца ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 19.01.2012 № 41).

Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога прадастаўляецца ў выглядзе:

- штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог;

- сацыяльнай дапамогі для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў (убіраючых трусікаў),  убіраючых прасцінай (пялёнак), уралагічных пракладак (укладышаў);

- забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця.

Парадак прадастаўлення штомесячнай сацыяльнай дапамогі і (або) аднаразовай сацыяльнай дапамогі.

Сярэднедушавы даход сям'і (грамадзяніна) для прадастаўлення дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог вызначаецца зыходзячы з даходаў, атрыманых членамі сям'і (грамадзянінам) на працягу 12 месяцаў, якія папярэднічаюць месяцу звароту, за выключэннем сем'яў (грамадзян), у якіх член сям'і (грамадзянін) звольнены з працы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва або іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штата работнікаў, вызначаецца зыходзячы з даходаў, атрыманых членамі сям'і (грамадзянінам) за 3 месяцы, якія папярэднічаюць месяцу звароту.

Штомесячная сацыяльная дапамога прадастаўляецца сем'ям (грамадзянам) пры ўмове, што іх сярэднедушавы даход па аб'ектыўных прычынах ніжэй за найбольшую велічыню бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, зацверджанага Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, за два апошнія кварталы (далей - крытэрый патрэбнасці). Шматдзетным сем'ям штомесячная сацыяльная дапамога прадастаўляецца пры ўмове, што іх сярэднедушавы даход складае не больш як 1,15 велічыні крытэрыю патрэбнасці.

Памер штомесячнай сацыяльнай дапамогі на кожнага члена сям'і (грамадзяніна):

складае станоўчую рознасць паміж крытэрам патрэбнасці і сярэднедушавым даходам сям'і (грамадзяніна);

пералічваецца пры павелічэнні крытэра патрэбнасці ў перыяд прадастаўлення штомесячнай сацыяльнай дапамогі.

Штомесячная сацыяльная дапамога сем'ям (грамадзянам) даецца з месяца падачы заявы аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі па форме, якая зацвярджаецца Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны на перыяд ад 1 да 6 месяцаў на працягу 12 месяцаў, пачынаючы з месяца звароту, з улікам прымаемых сям'ёй (грамадзянінам) мер па паляпшэнні свайго матэрыяльнага становішча, пры паўторных зваротах - з улікам выканання працаздольным членам сям'і (грамадзянінам) мерапрыемстваў, указаных у плане па самастойнаму паляпшэнню матэрыяльнага становішча для працаздольных членаў сям'і (грамадзян), калі такі план распрацаваны камісіяй.

Па рашэнні камісіі штомесячная сацыяльная дапамога можа быць прадастаўлена на перыяд больш за 6 месяцаў (але не больш за 12 месяцаў):

самотным інвалідам I і II групы;

самотным грамадзянам, якія дасягнулі ўзросту 70 гадоў;

няпоўным сем'ям, у якіх бацька ажыццяўляе догляд за дзіцем-інвалідам ва ўзросце да 18 гадоў;

сем'ям, якія выхоўваюць непаўналетніх дзяцей (дзіця), у якіх абодва бацькі (маці (мачаха), бацька (айчым) у поўнай сям'і) або адзіны з бацькоў у няпоўнай сям'і, усынавіцель (удачарыцель) з'яўляюцца інвалідамі I або II групы, а таксама калі адзін з бацькоў у поўнай сям'і з'яўляецца інвалідам I групы, а другі ажыццяўляе догляд яго і атрымлівае дапамогу, прадугледжаную заканадаўствам;

шматдзетным сем'ям.

Штомесячнай сацыяльнай дапамогі не даецца сям'і (грамадзяніну), калі:

- сям'я (грамадзянін) у цэлым мае ў Рэспубліцы Беларусь ва ўласнасці больш за адно жылое памяшканне (кватэры, жылога дома), за выключэннем шматдзетных сем'яў, а таксама сем'яў, ва ўласнасці якіх знаходзяцца адно жылое памяшканне (кватэра, жылы дом) і доля агульнай плошчы жылога памяшкання;

- член сям'і (грамадзянін) здае па дагаворы найму (паднайму) жылое памяшканне;

- член сям'і (грамадзянін) атрымлівае адукацыю на платнай аснове, за выключэннем выпадкаў атрымання такой адукацыі з прыцягненнем крэдыту на льготных умовах для аплаты першай вышэйшай адукацыі або за кошт сродкаў юрыдычных асоб, а таксама фізічных асоб, якія вядуць з ім раздзельную гаспадарку;

- член сям'і (грамадзянін) з'яўляецца ўласнікам транспартнага сродка (акрамя мапедаў, веласіпедаў), набытага на працягу апошніх 12 месяцаў перад датай звароту, за выключэннем сем'яў, у складзе якіх ёсць дзеці-інваліды, інваліды I, II групы, шматдзетных сем'яў;

- працаздольны член сям'і (грамадзянін) не выканаў план па самастойным паляпшэнні матэрыяльнага становішча для працаздольных членаў сям'і (грамадзян), распрацаваны пастаянна дзеючай камісіяй, за выключэннем выпадкаў невыканання такога плана па аб'ектыўных прычынах.

Штомесячная сацыяльная дапамога выплачваецца ў кожным месяцы на працягу перыяду яе прадастаўлення. Выплата штомесячнай сацыяльнай дапамогі, якая прыходзіцца на месяц звароту, можа быць праведзена ў месяцы, наступным за месяцам звароту.

Аднаразовая сацыяльная дапамога прадастаўляецца сем'ям (грамадзянам), якія апынуліся па аб'ектыўных прычынах у цяжкай жыццёвай сітуацыі, парушаючай нармальную жыццядзейнасць, пры ўмове, што іх сярэднедушавы даход складае не больш за 1,5 велічыні крытэрыю патрэбнасці.

Памер аднаразовай сацыяльнай дапамогі ўстанаўліваецца ў залежнасці ад цяжкай жыццёвай сітуацыі, у якой знаходзіцца сям'я (грамадзянін), у суме, якая не перавышае 10-разовага памеру бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, які дзейнічае на дату прыняцця рашэння.

Аднаразовая сацыяльная дапамога выплачваецца не пазней за 10 працоўных дзён пасля прыняцця камісіяй адпаведнага рашэння.

Заява аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог падаецца грамадзянінам (паўналетнім членам сям'і або непаўналетнім членам сям'і, які набыў грамадзянскую дзеяздольнасць у поўным аб'ёме) у орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне (служба «адно акно») у адпаведнасці з рэгістрацыяй па месцы жыхарства (месцы знаходжання).

Дакументы, якія прадстаўляюцца на аказанне штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог:

  • заява

пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу заяўніка і членаў яго сям'і (для непаўналетніх дзяцей ва ўзросце да 14 гадоў - пры яго наяўнасці), даведка аб вызваленні - для асоб, вызваленых з месцаў пазбаўлення волі

  • пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці - для асоб, якія маюць дзяцей ва ўзросце да 18 гадоў (для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або прытулак у Рэспубліцы Беларусь, – пры яго наяўнасці)
  • пасведчанне аб устанаўленні бацькоўства - для жанчын, якія нарадзілі дзяцей па-за шлюбам, у выпадку, калі бацькоўства ўстаноўлена
  • пасведчанне аб заключэнні шлюбу - для асоб, якія знаходзяцца ў шлюбе (для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або прытулак у Рэспубліцы Беларусь, - пры яго наяўнасці )
  • копія рашэння суда аб скасаванні шлюбу або пасведчанне аб скасаванні шлюбу - для асоб, якія скасавалі шлюб
  • выпіска з рашэння суда аб усынаўленні (удачарэнні) – для асоб, якія ўсынавілі (удачарылі) дзіця, не названыя ў якасці аднаго з бацькоў дзіцяці ў пасведчанні аб нараджэнні дзіцяці
  • копія рашэння мясцовага выканаўчага і распарадчага органа аб устанаўленні апекі - для асоб, прызначаных апекунамі дзіцяці
  • пасведчанне інваліда - для інвалідаў
  • пасведчанне дзіцяці-інваліда - для дзяцей-інвалідаў
  • пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі індывідуальнага прадпрымальніка - для індывідуальных прадпрымальнікаў
  • працоўная кніжка (пры яе наяўнасці) – для непрацуючых грамадзян і непрацуючых членаў сям'і (выпіска (копія) з працоўнай кніжкі ці іншыя дакументы, якія пацвярджаюць занятасць, – для працаздольных грамадзян)
  • звесткі аб атрыманых даходах кожнага члена сям'і за 12 месяцаў, якія папярэднічалі месяцу звароту (для сем'яў (грамадзян), у якіх член сям'і (грамадзянін) звольнены з працы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва або іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штата работнікаў, – за 3 месяцы, якія папярэднічаюць месяцу звароту), акрамя звестак аб памерах пенсій з улікам надбавак, даплат і павышэнняў, дапамог па доглядзе інвалідаў I групы або асоб, якія дасягнулі 80-гадовага ўзросту, дапамог, што выплачваюцца згодна з Законам Рэспублікі Беларусь ад 29 снежня 2012 года «Аб дзяржаўных дапамогах сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей» (за выключэннем дапамогі жанчынам, якія сталі на ўлік у арганізацыях аховы здароўя да 12-тыднёвага тэрміну цяжарнасці, і дапамогі ў сувязі з нараджэннем дзіцяці), якія выплачваюцца і далучаюцца да матэрыялаў справы органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне
  • даведкі аб рэалізацыі прадукцыі жывёльнага паходжання (за выключэннем малака), пладоў і прадукцыі асабістай падсобнай гаспадаркі, прадуктаў прамысловай дзейнасці - у выпадку рэалізацыі названай прадукцыі
  • дагавор аб падрыхтоўцы спецыяліста (працоўнага, служачага) на платнай аснове – для студэнтаў, якія атрымліваюць адукацыю на платнай аснове з прыцягненнем крэдыту на льготных умовах для аплаты першай вышэйшай адукацыі або за кошт сродкаў юрыдычных асоб, а таксама фізічных асоб, якія вядуць з імі раздзельную гаспадарку

дагавор рэнты і (або) пажыццёвага ўтрымання з утрыманнем – для грамадзян, якія заключылі ўказаную дамову

  • дагавор найму жылога памяшкання - для грамадзян, якія здавалі па дагаворы найму жылое памяшканне на працягу 12 месяцаў, якія папярэднічалі месяцу звароту (для грамадзян, звольненых з працы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва або іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штата работнікаў, - на працягу 3 месяцы, якія папярэднічаюць месяцу звароту)

Парадак прадастаўлення сацыяльнай дапамогі для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў (убіраючых трусікаў), убіраючых прасцінай (пялёнак), уралагічных пракладак (укладышаў) (далей – падгузнікі)

Сацыяльная дапамога для пакрыцця выдаткаў на набыццё падгузнікаў прадастаўляецца незалежна ад велічыні сярэднедушавога даходу сям'і (грамадзяніна) дзецям-інвалідам ва ўзросце да 18 гадоў, якія маюць IV ступень страты здароўя, інвалідам I групы на падставе індывідуальнай праграмы рэабілітацыі інваліда або заключэння ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі дзяржаўнай арганізацыі аховы здароўя аб патрэбнасці ў падгузніках і дакументаў, якія пацвярджаюць выдаткі на іх набыццё.

Памер сацыяльнай дапамогі для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў устанаўліваецца ў суме, якая не перавышае 1,5-разовага памеру бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, што дзейнічае на дату прыняцця рашэння.

Сацыяльная дапамога для пакрыцця выдаткаў на набыццё падгузнікаў падаецца чатыры разы на працягу каляндарнага года, але не больш за адзін раз у месяц.

Заява падаецца грамадзянінам (паўналетнім членам сям'і або апекуном (папячыцелем), прадстаўніком) у орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне у адпаведнасці з рэгістрацыяй па месцы жыхарства (месца знаходжання) інваліда I групы або дзіцяці-інваліда ва ўзросце да 18 гадоў.

Дакументы прадстаўляемыя на сацыяльную дапамогу для пакрыцця выдаткаў на набыццё падгузнікаў:

заява

пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу (у дачыненні да дзяцей-інвалідаў ва ўзросце да 14 гадоў - пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу і (або) паўнамоцтвы іх законных прадстаўнікоў)

пасведчанне інваліда - для інвалідаў I групы

пасведчанне дзіцяці-інваліда - для дзяцей-інвалідаў ва ўзросце да 18 гадоў, якія маюць IV ступень страты здароўя

пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці - пры набыцці падгузнікаў для дзіцяці-інваліда

дакументы, якія пацвярджаюць выдаткі на набыццё падгузнікаў, устаноўленыя ў адпаведнасці з заканадаўствам, з абавязковым указаннем назвы набытага тавару ў Рэспубліцы Беларусь

індывідуальная праграма рэабілітацыі інваліда або заключэнне ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі дзяржаўнай арганізацыі аховы здароўя аб патрэбнасці ў падгузніках

пасведчанне на права прадстаўлення інтарэсаў падапечнага, Даверанасць, аформленая ў парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам, дакумент, які пацвярджае роднасныя адносіны, – для асоб, якія прадстаўляюць інтарэсы інваліда I групы

Сацыяльная дапамога для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў у грашовай наяўнай форме выплачваецца не пазней як за 10 рабочых дзён пасля прыняцця камісіяй рашэння.

У выпадку смерці грамадзяніна, які меў права на сацыяльную дапамогу для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў, выплата такой дапамогі членам сям'і (апекуну (папячыцелю), прадстаўніку) не ажыццяўляецца.

Парадак прадастаўлення дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця.

Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця прадастаўляецца сем'ям, якія маюць сярэднедушавы даход ніжэйшы за крытэрый патрэбнасці.

Сем'ям пры нараджэнні двайнят ці больш дзяцей такая дапамога прадастаўляецца незалежна ад велічыні сярэднедушавога даходу.

Дзеці-сіроты і дзеці, якія засталіся без апекі бацькоў, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні ў дзіцячых інтэрнатных установах, апякунскіх, прыёмных сем'ях, дзіцячых дамах сямейнага тыпу, не маюць права на атрыманне дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця.

Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця не прадастаўляецца, калі працаздольны бацька ў поўнай сям'і або працаздольная асоба, з якой маці не знаходзiцца ў зарэгістраваным шлюбе, але сумесна пражывае і вядзе агульную гаспадарку, не з'яўляецца занятай, не праходзіць падрыхтоўку ў клінічнай ардынатуры ў вочнай форме або адносіцца да катэгорый грамадзян:

- працуючых на ўмовах няпоўнага працоўнага часу, калі такі рэжым працы ўстанаўліваецца па іх просьбе, за выключэннем выпадкаў, калі наймальнік абавязаны ўстанаўліваць няпоўны працоўны час у адпаведнасці з заканадаўствам і (або) няма магчымасці па аб'ектыўных прычынах для поўнай занятасці;

- з'яўляюцца непрацуючымі працаздольнымі асобамі, не зарэгістраванымі ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку ў якасці беспрацоўных, за выключэннем:

асоб, якія атрымалі агульную сярэднюю адукацыю, у год яе атрымання (на перыяд да 1 верасня);

выпускнікоў устаноў адукацыі, якім месца працы прадастаўлена шляхам размеркавання;

асоб, накіраваных для засваення зместу адукацыйнай праграмы павышэння кваліфікацыі кіруючых работнікаў і спецыялістаў, адукацыйнай праграмы перападрыхтоўкі кіруючых работнікаў і спецыялістаў, якія маюць вышэйшую адукацыю, адукацыйнай праграмы перападрыхтоўкі рабочых (служачых), адукацыйнай праграмы перападрыхтоўкі рабочых (служачых), адукацыйнай праграмы перападрыхтоўкі кіруючых работнікаў і спецыялістаў, якія маюць сярэднюю спецыяльную адукацыю прафесійнай падрыхтоўкі працоўных (служачых) і адукацыйнай праграмы навучальных курсаў;

асоб, якія ажыццяўляюць догляд дзіцяці ва ўзросце да трох гадоў, дзіцём-інвалідам ва ўзросце да 18 гадоў, дзіцём ва ўзросце да 18 гадоў, інфіцыраваным вірусам імунадэфіцыту чалавека, інвалідам I групы або асобай, якая дасягнула 80-гадовага ўзросту;

- з'яўляюцца непрацуючымі працаздольнымі асобамі, зарэгістраванымі ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку ў якасці беспрацоўных, якім на працягу 12 месяцаў, якія папярэднічалі месяцу звароту, прыпынялася выплата дапамогі па беспрацоўі або памяншаўся яе памер;

- з'яўляюцца працаздольнымі асобамі, якія на працягу 12 месяцаў, якія папярэднічалі месяцу звароту, менш за 6 месяцаў з'яўляліся занятымі або зарэгістраванымі ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку ў якасці беспрацоўных;

- з'яўляюцца непрацуючымі працаздольнымі асобамі, зарэгістраванымі ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку у якасці беспрацоўных, якія на працягу 6 месяцаў, якія папярэднічалі месяцу звароту, адмовіліся ад прапанаванай прыдатнай работы або праходжання прафесійнай падрыхтоўкі або павышэння кваліфікацыі па накіраванню органаў па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.

Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання не падаецца таксама сям'і (грамадзяніну), калі:

- сям'я (грамадзянін) у цэлым мае ў Рэспубліцы Беларусь ва ўласнасці больш аднаго жылога памяшкання (кватэры, жылога дома), за выключэннем шматдзетных сем'яў, а таксама сем'яў, ва ўласнасці якіх знаходзяцца адно жылое памяшканне (кватэра, жылы дом) і доля агульнай плошчы жылога памяшкання;

- член сям'і (грамадзянін) здае па дагаворы найму (паднайму) жылое памяшканне;

- член сям'і (грамадзянін) з'яўляецца ўласнікам транспартнага сродка (акрамя мапедаў, веласіпедаў), набытага на працягу апошніх 12 месяцаў перад датай звароту, за выключэннем сем'яў, у складзе якіх ёсць дзеці-інваліды, інваліды I, II групы, шматдзетных сем'яў;

- працаздольны член сям'і (грамадзянін) не выканаў план па самастойнаму паляпшэнню матэрыяльнага становішча для працаздольных членаў сям'і (грамадзян), распрацаваны пастаянна дзейнай камісіяй, за выключэннем выпадкаў невыканання такога плана па аб'ектыўных прычынах.

Сярэднедушавы даход сям'і (грамадзяніна) вызначаецца зыходзячы з даходаў, атрыманых членамі сям'і (грамадзянінам) на працягу 12 месяцаў, якія папярэднічалі месяцу звароту, за выключэннем сем'яў, у якіх працаздольны бацька (працаздольная асоба, з якой маці не знаходзiцца ў зарэгістраваным шлюбе, але сумесна пражывае і вядзе агульную гаспадарку) звольнены з працы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва або іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штата работнікаў, вылічаецца за тры месяцы, якія папярэднічаюць месяцу звароту па такую ​​дапамогу.

Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця прадастаўляецца з 1-га чысла месяца, наступнага за месяцам звароту, на кожныя 6 месяцаў да дасягнення дзіцём узросту двух гадоў.

Выдаюцца прадукты толькі айчыннай вытворчасці, прызначаныя для дзяцей ранняга ўзросту і якія маюць адпаведную маркіроўку на пакаванні з указаннем узросту, з якога дадзеныя прадукты могуць ужывацца ў ежу.

Заява падаецца адным з бацькоў у орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне ў адпаведнасці з рэгістрацыяй па месцы жыхарства (месцы знаходжання). У выпадку афармлення апекі над дзіцём (без статусу апякунскай сям'і) заява падаецца яе апекуном.

Дакументы, якія прадстаўляюцца на аказанне дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця:

  • заява
  • пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу заяўніка і членаў яго сям'і (для непаўналетніх дзяцей ва ўзросце да 14 гадоў - пры яго наяўнасці)
  • выпіска з медыцынскіх дакументаў дзіцяці з рэкамендацыямі ўрача-педыятра ўчастковага (урача-педыятра, урача агульнай практыкі) па рацыёну харчавання дзіцяці
  • пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці - для асоб, якія маюць дзяцей ва ўзросце да 18 гадоў (для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або прытулак у Рэспубліцы Беларусь, – пры яго наяўнасці)
  • пасведчанне аб заключэнні шлюбу (для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або прытулак у Рэспубліцы Беларусь, - пры яго наяўнасці)
  • копія рашэння суда аб скасаванні шлюбу або пасведчанне аб скасаванні шлюбу або іншы дакумент, які пацвярджае катэгорыю няпоўнай сям'і, - для няпоўных сем'яў
  • выпіска з рашэння суда аб усынаўленні (удачарэнні) – для асоб, якія ўсынавілі (удачарылі) дзіця, не названыя ў якасці аднаго з бацькоў дзіцяці ў пасведчанні аб нараджэнні дзіцяці
  • копія рашэння мясцовага выканаўчага і распарадчага органа аб устанаўленні апекі - для асоб, прызначаных апекунамі дзіцяці
  • копія рашэння суда аб прызнанні бацькоўства, або пасведчанне аб устанаўленні бацькоўства (у выпадку, калі бацькоўства ўстаноўлена або прызнана ў судовым парадку), або даведка аб запісе акта аб нараджэнні ( у выпадку, калі бацькоўства прызнана ў добраахвотным парадку)
  • выпіска (копія) з працоўнай кніжкі ці іншыя дакументы, якія пацвярджаюць занятасць працаздольнага бацькі ў поўнай сям'і або працаздольнай асобы, з якой маці не знаходзiцца ў зарэгістраваным шлюбе, але сумесна пражывае і вядзе агульную гаспадарку
  • дагавор найму жылога памяшкання - для грамадзян, якія здавалі па дагаворы найму жылое памяшканне на працягу 12 месяцаў, якія папярэднічалі месяцу звароту (для грамадзян, звольненых з працы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва або іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штата работнікаў, - на працягу 3 месяцаў, якія папярэднічаюць месяцу звароту)
  • дагавор рэнты і (або) пажыццёвага ўтрымання з утрыманнем - для грамадзян, якія заключылі ўказаную дамову
  • звесткі аб атрыманых даходах кожнага члена сям'і за 12 месяцаў, якія папярэднічалі месяцу звароту (для сем'яў, у якіх працаздольны бацька (працаздольная асоба, з якой маці не знаходзiцца ў зарэгістраваным шлюбе) , але сумесна пражывае і вядзе агульную гаспадарку) звольнены з працы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва або іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штата работнікаў, - за 3 месяцы, якія папярэднічаюць месяцу звароту), акрамя звестак аб памерах пенсій з улікам надбавак, даплат і павышэнняў, дапамог па доглядзе інвалідаў I групы або асоб, якія дасягнулі 80-гадовага ўзросту, дапамог, якія выплачваюцца згодна з Законам Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўных дапамогах сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей» (за выключэннем дапамогі жанчынам, якія сталі на ўлік у арганізацыях аховы здароўя да 12-тыднёвага тэрміну цяжарнасці, і дапамогі ў сувязі з нараджэннем дзіцяці), якія выплачваюцца і далучаюцца да матэрыялаў справы органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, - за выключэннем сем'яў пры нараджэнні і выхаванні двайнят або больш дзяцей.

Орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне ў на працягу 3 рабочых дзён з дня прыёму заявы аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі накіроўвае ў дзяржаўныя органы, іншыя арганізацыі запыт аб прадстаўленні дакументаў, неабходных для прадастаўлення гэтага віду дапамогі.

Для прыняцця рашэння аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог:

даведкі, якая змяшчае звесткі з запісу акта аб нараджэнні, калі запіс аб бацьках дзіцяці праведзены ў адпаведнасці з артыкулам 55 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і;

даведкі аб месцы жыхарства і складзе сям'і, а у выпадку, калі члены сям'і не зарэгістраваны па адрасе заяўніка, - даведкі аб месцы іх жыхарства;

даведак аб правах, якія належаць грамадзяніну і членам яго сям'і на аб'екты нерухомай маёмасці або аб адсутнасці такіх правоў;

дакументаў, якія пацвярджаюць атрыманне льгот па аплаце харчавання дзяцей ва ўстановах дашкольнай адукацыі ў памеры іх грашовага эквівалента;

іншых дакументаў, неабходных для прадастаўлення дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог

Для прыняцця рашэння аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе сацыяльнай дапамогі для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў:

даведкі аб месцы жыхарства і складзе сям'і – для прадастаўлення сацыяльнай дапамогі для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў дзецям-інвалідам ва ўзросце да 18 гадоў, якія маюць IV ступень страты здароўя;

звестак, якія пацвярджаюць, што дзіцяці-інваліду да 18 гадоў, які мае IV ступень страты здароўя, інваліду I групы з прычыны прафесійнага захворвання або працоўнага калецтва не праводзілася аплата расходаў на набыццё падгузнікаў за кошт сродкаў абавязковага страхавання ад няшчасных выпадкаў на вытворчасці і прафесійных захворванняў;

звестак аб прадастаўленні (непрадастаўленні) сацыяльнай дапамогі для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў па ранейшым месцы жыхарства заяўніка - пры змяненні месца жыхарства (месца знаходжання) заяўніка;

Для прыняцця рашэння аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця:

даведка, якая змяшчае звесткі з запісу акта аб нараджэнні, калі запіс аб бацьках дзіцяці праведзены ў адпаведнасці з артыкулам 55 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і;

даведкі аб месцы жыхарства і складзе сям'і (копіі асабовага рахунку);

даведак аб правах, якія належаць грамадзяніну і членам яго сям'і на аб'екты нерухомай маёмасці або аб адсутнасці такіх правоў;

іншых дакументаў і (або) звестак, неабходных для забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця.

Камісія прымае рашэнне аб прадастаўленні (аб адмове ў прадастаўленні) дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі:

на працягу 5 працоўных дзён з дня падачы заявы аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі і прадстаўлення заяўніком усіх дакументаў, неабходных для прадастаўлення дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі;

на працягу 5 рабочых дзён пасля атрымання апошняга неабходнага для прадастаўлення дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі дакумента ў выпадку, калі патрэбныя дакументы запытваюцца органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.

У выпадку ўтойвання або прадстаўлення няпэўных звестак аб даходах і прыналежнай членам сям'і (грамадзяніну) маёмасці на праве ўласнасці, складзе сям'і, пражыванні, патрэбнасці ў падгузніках, іншых звестак, неабходных для прадастаўлення дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі, вызначэння яе відаў, форм, памераў і перыяду прадастаўлення, і ў выпадку несвоечасовага інфармавання аб змяненні складу сям'і, рэгістрацыі па месцы жыхарства (месцы знаходжання) і ўзнікненні абставін, прадугледжаных у пунктах 3 і 4 Указа, камісіяй прымаецца рашэнне аб адмове ў прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі, а таксама па рашэнню камісіі сем'і (грамадзяне) могуць быць пазбаўлены права на зварот за такой дапамогай на працягу 12 месяцаў, якія ідуць за месяцам прыняцця гэтага рашэння.

Кантактны тэлефон: 8 ( 01772) 60505,58197

Дакументы прадастаўляюцца па адрасе: г. Валожын, пл. Свабоды, 4, каб.219, 222.

 

вы можаце нам дапамагчы:

р/р BY54AKBB36420605010136000000 (спонсарскі)

у ЦБП № 605 філіяла № 500 Мінскага ўпраўлення ААТ «ААБ Беларусбанк»,

код AKBBBY21500

Юрыдычны адрас банка: 220050, г. Мінск, вул. Мяснікова, 32

Паштовы адрас банка: 222357

г. Валожын, вул. Партызанская, д. 13

АКПА 29220662

УНП 690277577

  • 8 (01772) 6 80 74
    e-mail: tcson@volojin-tcson.by
  • Рэспубліка Беларусь, Мінская вобласць,
    г. Валожын, вул. Мiра, 8
  • Паглядзець на карце